Vis enkelt innlegg
Gammel 20-01-12, 11:28   #4
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo i media - igjen! Heia Fedon!!

Det der med rødt kjøtt er visstnok ikke så sikkert som det kan høres ut for. Med alle forbehold da jeg også bare gjengir det jeg har hørt om studiene, ikke lest selv, så kan det virke som at kjøtt-studiene for en stor grad er befengt med samme problem som fett-studiene (at i mange studier så har "fett" vært lik "omega6"-oljer)... at man ikke har kontrollert hvilke kjøttprodukt det er snakk om og heller ikke tilberedningsmetode.

Vi vet at blandingsprodukter ofte inneholder mer enn kjøtt...
Vi vet at mye kjøtt blir grillet/stekt og at dette er kreftfremkallende...

Personlig så tror jeg at den maten vi har spist i noen hundretusner av år ikke er så gale - fordi vi har tilpasset oss underveis.

Og det gjelder også grønnsaker og frukt og aktivitet.