Vis enkelt innlegg
Gammel 20-01-12, 15:03   #98
jojomesteren
Medlem

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
jojomesteren er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

WOW. Gratulerer, Tarato og Nerthus! Det gir inspirasjon!
Og Suverene Severina, det går jo veldig riktig vei for deg også?

Svaret er vel igjen lavkalori på lavkarbo. Hmf. Severina, 1300 kcal er lite i mitt hode. Da blir jeg sulten, lavkarbo eller ikke. "Reklamen" sier at man går ned uten å tenke kalorier, men igjen - dette er nok bare gyldig for svært høy BMI, 35 eller over.

Nerthus, jeg har sett på SDS-maten. Blir du ikke veeldig sulten?? Syns det er imponerende at du holder ut, du som virker så god til å lage god mat.

Selv var jeg ned igjen på 73,2 i dag, som for 14 dager siden. I mellomtida har det vært opp mot 74. Men jeg vet jo at 1-3 kg ikke er noe å bry seg om, det handler om vann, syklus, tarminnhold osv osv. Jeg narrer meg selv til å tro at kroppen føltes mer vannholdig i dag enn for 14 dager siden, og da har jeg gått litt ned

Spiser 1700-2000 om dagen. Men, nå får jeg gått litt på ski. I går: 14 km på 1 time 40 min. inkl et lite stopp på noen minutter. Godkjent. Og aller best: Ikke noe påfyll av mat eller drikke underveis!! På en sånn runde brenner jeg godt over 1000 kcal. 3 ganger i uka, 3000 kcal - og da blir det vel samlet et greit kaloriunderskudd?

Severina, du sier du tror du må opp i fett% for få igang fettforbrenningen. Det tror jeg er riktig, (og ser at jeg ligger omtrent som deg, stort sett mellom 60 og 70%. Men jeg tenker - vil trening ha samme effekt? Når jeg går på ski i 2 timer, puls stort sett på rundt 80% av maks, er i ketose og ikke har spist noe kh til frokost - ja da brenner jeg jo fett hele tiden? Nå sist ble jeg nesten ikke energi-tom (litt pust-tom, da..). Vil ikke det presse kroppen til å gå på fettforbrenning ellers også?

Jaja, litt tanker før jeg avslutter jobb i dag og drar på hytta. Da blir det rødvin i kveld . Og skitur i morra, håper jeg.

Ha en strålende helg, damer!!

jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat