Vis enkelt innlegg
Gammel 20-01-12, 19:46   #5
ToreH
Gjest

Sv: Sykling og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg slår meg på Hypah ang å teste ut hva det er som funker for deg. Noen opplever at de klarer å holde ut selv med minimale glykogenlagre og ikke noe annet energifuel enn noe fettete. Andre presterer best med oppkarbing før en prestasjon og karbofuel underveis.

Jeg klarer for eksempel å sykle et ritt på 12 mil hvor snittfarten er ca 40-44 km/t uten annet å spise enn 2 liter vann. Men det er også min grense, skulle jeg syklet bare noen mil til i det tempoet måtte ja ha fylt på med næring allerede etter de 2-3 første milene og deretter spist energibarer og energigel jevnt utover hele rittet. For meg fungerer høyenergi gels og barer best under ritt. Har prøvd utrolig mye annet, som rett og slett er noe herk for meg. Hurtig energi som også er lett fordøyelig er hva jeg og kroppen min setter mest pris på, så kan du spare fløteboksen til etter at du er kommet i mål

Men, du MÅ, teste ut dette leenge før du skal sykle rittet. Hvis du finner ut under rittet at noe ikke fungerer, ja så har du vel hørt om Jørgen Brink? Du kan da lett "gå på en Brink"...

Svar med sitat