Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Dine erfaringer med SDS er spennende, Nerthus! Og Fedona, du må melde fra hvordan det går med deg på den maten. Jeg kjenner at jeg har en ryggmargsrefleks som sier NEI til ferdigmat levert på døra . Må da kunne klare å lage det samme selv? Men det er bare min stahet.... Og jeg har lest såpass mye av det du skriver her Nerthus, at jeg vet valget ditt ikke skyldes latskap eller mangel på mat! 
Å, nei du, Tarato, ikke noe Birkebeinerstress skal få ødelegge min skiglede! Jeg er genuint lat, men har stort sett klart å presse meg til regelmessig trening (med noen laange avbrekk, da. ). Jogging, spinning, elipse og styrketrening. Men like det - nei!. Men skigåing... Helst alene, helt eget tempo. Pust, armer og bein i en egen harmonisk rytme. Vakre omgivelse, frisk og kjølig luft - ikke noe svett studio-luft...
Tidligere har jeg hatt ambisjoner om å bli bedre, gå fortere, lengre. Nå er jeg fornøyd med turer på 1-2 mil, og en fart på 8-9km i timen. Birkebeinerne går dobbelt så fort . En halvfeit 52 år gammel dame som jobber med papirer skal ha som ambisjon å holde formen vedlike - og kose seg med det.
I dag har jeg kavet en runde på 8 km på en drøy time i snøværet. Ikke noe å skryte av, men nok til at jeg kan innta sofakroken med god samvittighet.. Men i dag var jeg mer tom for energi enn jeg har vært de siste gangene. Mulig det har sammenheng med de tre rødvinsglassene i går kveld? Det er sikkert en stopper for både vekt og form det også. Men fredagsvinen på hytta er så god, og jeg sover så utrolig godt etterpå. Så den blir nok værende i kostholdet mitt, ja! 

|