Vis enkelt innlegg
Gammel 21-01-12, 19:18   #78
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Røde prikker på overkropp

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Med tanke på at staten anbefaler et kosthold med 200-300 gram karbohydrater om dagen som det optimale, så har du mye å gå på. Det sies at man fint kan kalle et kosthold lavkarbo på opptil 150 gram kh om dagen, og om du i tillegg trener så har du i hvert fall mye å gå på!
Kanskje du heller bør tenke litt mer lavglykemisk? Lese deg opp på Fedon og fylle på med belgefrukt, helkorn og frukt og kutte litt ned på fettet? Det behøver ikke å være så vanskelig heller. Flere her inne lever på den måten, og mange planlegger noe sånt til vedlikehold.

Uansett greit å belyse at ketose ikke passer for alle. Har aldri hørt om et såpass "ekstremt" tilfelle som deg, men jeg vet at flere har reagert med utslett i ketose i forbindelse med svette og syntetiske plagg, f.eks. Det er vel bare noe med den enkeltes kjemi!
Men lykke til!

Takk takk
Er flere jeg har pratet med som har hatt det som meg, men de fleste velger å gi seg med å spise lavkarbo før det har gått så lang tid. Jeg har vært veldig interessert i å finne selve kilden til problemet, men når det blir så grovt som at ketonene får skylda(som er mest sannsynlig) klarer jeg ikke alene eller med hjelp å komme noe nærmere ett svar.
Fedon er absolutt en mulighet. Har oppfølgingstime hos Hexeberg 31.januar, så jeg burde klare å holde ut de siste 10 dagene når jeg har drevet med dette utslettet i mange mnd. Så får jeg se om de har funnet ut noe mer.

Jeg kommer uansett til å oppdatere om jeg vet mer, tydeligvis en del folk som har opplevd dette eller lignende utslett.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat