Vis enkelt innlegg
Gammel 21-01-12, 21:08   #147
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: The return of romertopf

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Så bra!!!
Sa til Gubben at det ble kalkun i morgen om du var fornøyd! *løper til fryseren og tar ut kalkunfilet*

Hvilke grønnsaker brukte du? Hvor mye væske? Krydret du fileten noe spesielt?
Litt nysgjerrig, vet du!

Gned bare udyret inn med salt og pepper, og så hadde jeg litt salt, pepper og chiliflak i grønnsakene.
Brukte mest blomkål, brokkoli og løk. Hadde også i litt purre, squash og sellerirot samt 1 hvitløksfedd. Hadde så mye grønnsaker at det fylte gryta til kanten, la bare fileèn oppå. La i litt smør og ca 0,5 dl fløte.
Vi gjorde det enkelt, og bare spiste som det var. Neste gang har jeg lyst til å mose endel av grønnsakene sammen med saften og ha til saus. Tenker at det må være en fin base for en litt tykkere og kremet saus. Kanskje tilsette en grønnsaksteriningbuljong og annet krydder. Den kan jo egentlig tilsettes med en gang da.
Da jeg tok av lokket, hadde ikke grønnsakene falt sammen, og det var kraft helt opp til kanten