Vis enkelt innlegg
Gammel 22-01-12, 13:54   #25
Alynna
Seniormedlem

Alynna sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Marellas smakfulle biffgryte

Dersom man sliter med å brune kjøttet selv etter romtemperering, så er det 3 alternativer til hva som kan være problemet:

1. Man har en komfyr med lite effekt og lite varme (ikke så mye å gjøre med, bruk den største platen/panna for å få en stor stekeflate i det minste)

2. Man har en billig tekepanne med tynn såle. Men en tykk og tung stekepanne med en jevn såle, lagrer panna masse varme i metallet før man hiver oppi kjøttet. Er undersiden skjev/ruglete, blir heller ikke panna skikkelig varm. Jeg mener at er det 2 ting man skal investere i på kjøkkenet, så er det en super kokkekniv, og en super stekepanne.

3. Man har hatt oppi for mye kjøtt om gangen, og kanskje rørt i kjøttet for mye med en gang, slik at pannen ikke rekker å brune før den blir kald. Kjøtt tilsvarende ca 1 pakke kjøttdeig er max, selv for de beste panner, spør du meg. Men ja, noen ganger gidder heller ikke jeg å steke i flere omganger....

Sist redigert av Alynna : 22-01-12 kl 14:00.
Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat