Tråd: Brelett
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-01-12, 14:47   #4
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Brelett

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Ja, Brelett er godt. Liker du ikke Bremykt, da? Den er sunnere. Brelett inneholder litt karbohydrater, ikke mye. (3g pr 100g) i motsetning 0 i smør. Det er først og fremst fremstillingsmetoden som ikke gir et sunt resultat. Flerumettet fett som er ubehandlet(kaldpresset) er ikke usunt om du får riktig mengde i forhold til de andre fettstoffene. Og om du spiser litt, det er jo bedre enn mye. Om jeg elsket brelett og ikke smør og bremykt hadde jeg spist det selv i små mengder. Det er lagd av bl.a rapsolje og smør, hva med å blande det sammen selv og få et sunnere produkt uten karbo??? Bremykt er lagd av rapsolje og smør også.

Takk for flott tilbakemelding Yrla og Nellie! Har prøvd bremykt, liker det ikke desverre. Men er ikke olivenolje og rapsolje man steker i, som er kaldpresset, like usunt da? er det ikke flerumettet fett det også?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Neida. Bremyk og smør er bedre/sunnere enn Brelett, men det skjer ikke noe drastisk med deg om du spiser Brelett innimellom.
Savner faktisk Brelett selv innimellom. Har ikke smakt på fire år, men. Byr meg liksom i mot med margarin. Hjernevasket.com.

Hehe, ja, jeg har blitt skeptisk til margarin jeg også etter å ha lest her inne... Men syns maten svare dårlig uten brelett... Har prøvd vanslig smør og smør med mer smak, og bremykt. Ikke godt spør du meg. Ødelegger brødet! syns jeg da...