Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-12, 09:36   #3
lahluhla
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2012
lahluhla er på en erverdig vei

Sv: KH-nedtrapping og fett

Hei og takk for svar

Målet mitt er ikke å gå ned i vekt. Har nylig gått opp ca 15kg etter sykehusopphold (pga anoreksi), og ønsker nå å stabilisere vekten. Årsaken til at jeg ønsker å legge om kosten er av hensyn til helsen: Bl.a. pga pcos, irritabel tarm-syndrom, manglende energi, massive vannnansamlinger i kroppen, migrene mm. Da jeg var innlagt fikk jeg kun "tradisjonell husmannskost", hvilket førte til at de helseplagene som i hvertfall delvis var årsak til anoreksien i utgangspunktet, er kommet tilbake. Jeg prøver derfor å finne en levevei som kroppen fungerer på.. Har tidligere erfart at et "rent" og kh-begrenset kosthold virker positivt på helsen, samtidig som jeg må være forsiktig med tungt fordøyelig mat (bl.a. rødt kjøtt). Jeg er veldig glad i frukt, og vet at bl.a. epler og ananas har en positiv effekt på fordøyelsen. Ser at enkelte spiser begrenset med f eks fiberrik knekkebrød o.l. på lavkarbokosthold. Vil det ødelegge mye om man i stedet tillater seg litt frukt (og da heller begrenser litt på fettet)? Som sagt er jeg litt på prøve-og feilestadiet, men jeg vil jo helst feile så lite som mulig.. Samtidig er jo dette en livsstilsendring, og ikke en kortvarig diett, og kjenner jeg allerede etter kort tid mister litt motet av ikke å kunne spise frukt..

lahluhla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Søkende Svar med sitat