Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-12, 12:09   #18
ToreH
Gjest

Sv: Sykling og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Eirik N R, her.

Jeg skal prøve å skrive litt jevnlig

Et spm som forsåvidt går til alle som måtte lese dette: i starten da jeg la om til lavkarbo opplevde jeg å være god å mett stort sett hele tiden. Men nå i det siste føler jeg meg mye sulten. Jeg spiser ganske mye fett og lite karbo. Ikke noe anerledes nå enn i starten. Kan det ha noe å gjøre med at jeg trener en del? Tung styrke og en del kondisjon. Er litt frustrerende

Dette er nok helt normalt hvis du har økt treningsmengdene. Kroppen må jo gjerne ha mer næring.
Jeg forbrenner i snitt ca 4-6000 kcal (målt med Polar RS800 kalibrert løpecomp, give and take a few pga unøyaktige målinger) pr uke avhengig av hvilken periodisering jeg er inne i. Før jeg startet mengdetreningsperioden var jeg nede i kanskje rundt 2-3000 kcalorier pr uke med under halvert treningsmengde.

I perioden jeg er inne i nå trener jeg mellom 7-8 timer effektiv treningstid pr uke.

Jeg må derfor nå få i meg mer næring for at kroppen skal henge med, dvs dette opplever jeg som sult

Det du opplever er nok normalt forutsatt du har økt treningsmengdene og intensiteten i det du gjør.

Svar med sitat