Vis enkelt innlegg
Gammel 15-11-05, 22:30   #8
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan forhindre nøtteallergi

Opprinnelig lagt inn av Iset

Themonk: det siste du sier der er jeg jo helt enig i, jeg syns det er tullete når folk avblåser alle slags vitenskapelige undersøkelser med "jaja, alt er farlig" osv!! Det gjør jeg ALDRI. Det med nøtteallergien som jeg skrev virket faktisk logisk på meg, men så er jeg blond og da.

Jeg siktet egentlig ikke til deg da jeg skrev den siste biten der da.

Ja, det kan virke litt rart å skulle vente i tre år. Men jeg synes det virker fornuftig å vente til barnet kan bestemme selv, liksom. Spesielt hvis nøtteallergi går i familien. Da ville jeg kanskje roet litt ned på nøttene i begynnelsen. Et barn som liker nøtter og tåler nøtter bør selvfølgelig få spise det.

Når det gjelder det med at man må få i seg en viss mengde av noe for å bli motstandsdyktig mot noe, så er jeg litt usikker om det gjelder allergier. Man utvikler jo gjerne intoleranser over tid. Det er ikke dermed sagt at det lønner seg å vente lengst mulig med å prøve ut diverse matvarer. Jeg tror jeg slutter å spekulere over det her for denne gangen.