Sv: Chlorella, Spirulina, Kamut/hvetegress?
Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.
Jeg ble faktisk en smule sjokka mens jeg leste tråden her og ser at noen tror ME er en mental sykdom og at ME er det samme som depresjon.....
Enkelte forskere er overbevist om at ME er en autoimmun sykdom, og arbeider hardt for og finne bevis for dette.
Uansett, ME fører til at alt av celler i kroppen får for lite oksygen, så jeg skjønner ikke hvordan noen tror det skyldes noe mentalt som den syke kan bestemme seg for og bli frisk fra. Men sånn sett, en depresjon kan man heller ikke bestemme seg for og bli frisk fra, selv om enkelte tror det er sånn det virker. Og at ME-pasienter sliter med og holde humøret oppe har jeg svært stor forståelse for; tror ingen av oss hadde vært solstråler om vi skulle levd med ME-smerter 24 timer i døgnet og mistet hele vårt normale sosiale liv.
Guttungen min har forresten gått i lang tid til en enestående flink akupunktør, men har gradvis fått forverret sin ME likevel. Han har nå sluttet med akupunktur.
Er veldig interessert i og høre om noen av dere med ME har opplevet lindring ved hjelp av diverse helsekostprodukter.
Hei,
Jeg har ME og har slitt med det i et par år, minst!. Fikk påvist at jeg hadde hatt kyssesyke. Og etter jeg tok svineinfluensavaksinen så ble jeg veldig, veldig dårlig! Vaksiner er også noe som kan utløse dette, det vet jeg nå etter å ha vært på ME-seminar.
Jeg er ikke deprimert, men kan bli litt lei meg av og til over at kroppen ikke vil det som jeg vil. Det er ikke viljen og lysten det står på, det er det som er så frustrerende! Kroppen vil bare ikke!
I høst så fikk jeg anbefalt en healer i området. MEGET skeptisk dro jeg til henne. Og mange forunderlige ting skjedde. Etter 3 behandlinger så følte jeg meg faktisk bedre!! Nå jobber jeg 2 dager i uken og klarer faktisk å gå tur, noe jeg ikke greide før jeg var hos henne. Nå får jeg sikkert mange skeptikere på nakken, men jeg kan si at det iallefall har hjulpet meg til å bli bedre. Skal ha en time med henne neste uke også, for uansett så har jeg fått en bedre hverdag, og det er det som teller. Det skader ingenting å prøve. Men det må være en som ER healer, det finnes mange falske der ute...
Ellers så er jeg overbevist om at det forskerne nå har funnet ut, at dette er en autoimmun sykdom, er riktig. Det har ikke noe med psyken å gjøre. Det VET jeg! Håper den medisinen de tester ut er noe som vil hjelpe oss! Venter i spenning!
|