Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-12, 17:08   #15
ToreH
Gjest

Sv: Hvor stort utbytte av gruppetimer?

Opprinnelig lagt inn av svingstangdeluxe, her.

Eg opplever det motsatte. Veit at hvis eg trener på eiga hand så presser eg meg mykje mindre. Trener spinning og blir enormt motivert av det i kombinasjon med pulsklokke.
Styrketrening derimot, liker eg best å gjere på eiga hand, men ein dyktig pt hadde sikkert fått meg til å yte enda meir.
For øvrig syns eg kombinasjonen Spinning og styrke gir resultat i forhold til lange fjellturer med tung sekk.

Spinning /typisk høy intensitet)bygger motoren din, lange gåturer (typisk lavintensitet)bygger utholdenheten din. Så hva du skal velge spørs litt hva du skal anvende i hverdagen. Hvert til sitt bruk kan man si. Kombinert sammen blir de optimalt.

For den jevne støttemedlem til Elixia så er det nok mest riktig å vektlegge kapasitetstrening, dvs aerob trening=høy intensitet over kortere varighet. De aller, aller fleste bruker ikke holde på i veldig mye mer enn 1 times aktivitet daglig. Så skulle jeg prioritert hverdagstrimmen, så er spinning og generell styrketrening det som du vil ha mest igjen for.

Kanskje derfor disse timene er så populære på treningssentre også. Men særlig god til noe, nei det har jeg ikke tro på at du ved kun slik trening år etter år, men bevares, du blir mer enn god nok til å takle hverdagen (ja sånn litt stygt sagt av en som hater saltimer som eneste treningsform...) :-)

Sist redigert av ToreH : 24-01-12 kl 18:03.
  Svar med sitat