Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-12, 18:08   #15
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Chlorella, Spirulina, Kamut/hvetegress?

Gøy og høre at noen blir bedre av ME. Leste ene plassen på nettet at ofte vil symptomene minke/forsvinne etter 3 til 9 år. Nå er det jo også en særdeles omstendelig affære og få diagnosen siden man skal utelukke alt annet. Minsten min har tatt spinalpunksjon, hauger med blodprøver, EMG, vært hos nevrolog, tatt MR, etc.. Så man har som oftest vært syk i svært lang tid før diagnosen stilles, og det man vet i dag er at stress og press forverrer sykdommen, så man blir liksom ikke bedre av utredningen.
Nå er det jo også slik ar ME opptrer i forskjellige varianter, fra lette angrep der man kanskje bare er 10 % funksjonshemmet. De mest alvorlige tilfellene sender den syke til sengs i et mørkt og stille rom, og i rullestol om man MÅ ut.
Tror kanskje at de som blir "friske" av LP, akupunktur, healing, kosttilskudd, etc. har hatt lette ME-angrep eller angrep som har vart i lengre tid og som er i ferd med og brenne ut. Personlig kjenner jeg ingen som har blitt friske, altså helt friske og 100 % arbeidsføre og sosialt fungerende i lang tid etter et hardt ME-angrep, men jeg utelukker ikke at de kan finnes.