Vis enkelt innlegg
Gammel 25-01-12, 13:45   #18
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Chlorella, Spirulina, Kamut/hvetegress?

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

Jeg har ganske nylig vært på kurs i det å mestre livet med ME - noe som er en pågående læringsprosess. Og i det ligger også at jeg har måttet godta at jeg er syk. Jeg lærer å ta mer hensyn til meg selv, å ikke presse grensene mine - det er en stor jobb. Og noen av teknikkene jeg bruker går også på å stoppe stressreaksjoner fra å skje i kroppen, og i stedet fokusere på å slappe av. Det er ikke "positiv tenkning", men rett og slett bevisst påvirkning av kjemiske, hormonelle osv., prosesser i kroppen ved å bruke tankene mer hensiktsmessig. Det er ikke så merkelig som man skulle tro - for de som er interesserte kan det være nyttig å lese om NLP.

Dette høres litt mer spesifisert ut enn mestringskurset de tilbyr ved ME-klinikken på Aker - det var ikke der du var, vel? (Jeg var ikke frisk nok til å delta den ene gangen jeg fikk plass, og så ikke nytteverdien - venter nå på å få plass igjen bare for at nav skal slå seg til ro med at jeg har vært der...)

Holdt på å skrive langt om min egen sykehistorie nå - tror ikke dette er plassen for det, egentlig. Det får holde å si at etter tretten år med å bli kronisk mistrodd/misdiagnosert, og behov for å forsvare egen mental helse med nebb og klør, blir også jeg ganske grinete av alle feiloppfatningene av tilstanden som er ute og går. Barbara Ehrenreichs "Bright-sided" (norsk: "Livets lyse sider") er en underholdende og skarp beskrivelse av hvordan det oppleves å få positiv tenkning trædd over hodet i enhver sammenheng når noe først er galt.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat