Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Jaja - skulle visst hatt veiedag i går i stedenfor i dag, vekta viste 200 g mer i dag enn i går.... Tror akkurat det er litt tilfeldig, bekymrer meg ikke så mye for det. Magen var ellers blitt 2 cm mindre - så noe skjer jo!
Tarato: Du var jo kjempeflink i dag som IKKE falt for fristelsen til å putte i deg et-eller-annet! Jeg er imponert - kjenner veldig følelsen "jeg er sliten = jeg fortjener/må ha noe" (og helst sjokolade e.l.)
Å være matlei er ikke hyggelig - jeg har en kokebok som jeg er ganske fornøyd med, men er ikke hjemme nå og husker ikke nøyaktig tittel. Noe med lavkarbo....Den har oppskrifter på alt, fra frokost, sideretter, kjøtt, fisk, salater, desserter, og det står oppgitt karboinnhold pr porsjon.
Ellers så har jeg brukt en del ovnsbakt laks i pakke i vinter- syns det er både lettvint og godt. Bruker gjerne purre, paprika, gulrot ol sammen med laksen i folie, litt olje på og sitron og pepper, ca 30 min i ovn og middag.
Når du ikke tåler melkeprodukter - gjleder det rømme og sånt og?
jojomesteren. 80% fett er faktisk ikke så vanskelig - vel og merke hvis man liker fett. Og det gjør jeg . majones - rømme- creme fraiche - fløte alt sånt liker jeg. Så har ingen problemer med å ha det på maten. I tillegg bruker jeg cocosa og olje. Jeg må dels passe på kalorimengden, fordi fett har såvidt mange kalorier at det lett blir veldig mye kcl på liten mengde mat. Og har vel merka at det er en grense på forbrenninga i den forstand at for mye fett = for mange kalorier = ikke vektnedgang.
Snart helg og godt er det - må bare passe på at jeg ikke spiser på meg en kg el mer igjen. De siste ukene er det på et vis det jeg har gjort - og så går jeg det ned i gen på hverdagene, men resultatet blir jo ikke nedgang.
Kanskje få trent - kjennes ut som en forkjølelse er på gang , men later som jeg ikke kjenner det. Vil trene!
|