Vis enkelt innlegg
Gammel 17-02-04, 13:50   #1
Silvandar
Administrator

Silvandar sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Drammen
Alder: 49
Silvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snill

Noen erfaringer med aspartam

Hei,

Etter alle de positive postingene i forrige uke om Heistads geléer, så fant jeg ut at jeg ville finne ut hvordan aspartam fungerer på meg. Jeg gikk derfor inn for å være pinlig korrekt i kostholdet utover disse utskeielsene, slik at jeg eventuelle avvik fra den sterke ketosen jeg hadde på fredag kunne måles og spores tilbake til aspartam, hvis det hadde noen virkning.

Resultatet var nedslående. Fra lørdag til søndag var det synlig nedgang, men stort sett innenfor normale svingninger i målingene jeg har sånn til vanlig. Fra søndag til igår fortsatte trenden, og i morges hadde jeg bare veldig svak ketose, dette i en periode hvor jeg har ligget godt under 20gram karbohydrater pr. dag.

Konklusjon personlig: Aspartam er ubrukelig for meg på lavkarbohydratkosthold, jeg får bare smøre meg med tålmodighet inntil Splendaprodukter blir mer tilgjengelige.

Konklusjon generelt: Folk bør være obs på virkningene aspartam kan ha. For meg er det altså alfa-omega å kutte det.

Silvandar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto (65% F/35% P /5% K) Svar med sitat