Sv: Frisk fra leddgikt med lavkarbo
Det dét har med å gjøre er at man ikke kan patentere kosthold eller mitaminer/mineraler!
Se på hva slags penger det ligger i patenterte legemidler... Kolesterolsenkende er det som legemiddelbransjen tjener mest på, etterfulgt av stoffskiftemedisin såvidt jeg har forstått. Det er ikke rart - dette er stort sett forhold som man ikke blir frisk av med dagens behandling, men som fungerer som en (livslang) melkeku for bransjen.
Og de driter i at det patenterte stoffet ikke fungerer like bra som kosthold eller ikke-patenterbare bioidentiske stoffer - fordi målet for en bedrift er å tjene penger. Dette oppnår de gjennom "etterutdanning" (= hjernevasking) av leger, finansiering av "forskning" (som blir droppet eller vridd om den ikke viser ønsket resultat) og lobbyvirksomhet. (Noen gang lurt på hvorfor vi bare får kjøpe vitaminer i homeopatiske doser i dette landet? Og hvis noen sier "bivirkninger" så sier jeg "sjekk om det dør flest av bivirkninger/overdoseringer av vitaminer eller av medikamenter?")
Se hva som skjer når patent går ut? Da er brått medisinen ikke god nok lenger og erstattes av et nytt, patentert stoff.
Nå er ikke jeg så veldig konspiratorisk anlagt, men jeg får *nesten* lyst til å tenke at noen bidratt til å få fram dårlige kostholdsråd med vitende og vilje... (Les kornprodusenter, legemiddelmafia o.l) Nei, jeg tror det ikke, - ikke helt.
//puh - det var godt å få det ut.