Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-12, 09:23   #35
Qlio
Seniormedlem

Qlio sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 49
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Muskler vs fett og litt til å lure på ...

Opprinnelig lagt inn av svingstangdeluxe, her.

Så hvis nokon som har vegra seg mot å jogge i over førti år for deretter å bli jogger, så vil eg gjerne høyre korleis det gikk til.

Jeg er ikke 40 år. Men det har tatt meg 35 år å akseptere jogging som en treningsform som ikke nødvendigvis er designet for å drepe meg momentant (sammen med treningsgleden).

Jeg trente en del med stedatter i fjor sommer, skremmende dårlig kondis i starten, men jaggu fikk vi til noe som kan bygges videre på! Vi trente ute, og løp fra lyktestolpe til lyktestolpe i noen minutter. Bygget på og hadde lenger og lenger løpepass, men samtidig forutsigbart. Tilslutt løp hun 2 km uten å stoppe (hun er jente, hun fikk et par sko som belønning siden dette var et mål vi satt etter første turen og hun ikke klarte å gjennomføre, men det er totalt irrelevant egentlig).

Jeg ville begynt å bygge opp formen på gåturene, legg inn noen få løpeøkter på slettene, fortsett å gå når du ikke orker å løpe, og se om du klarer bittelitt lenger neste gang. Ellers er det jo en del programmer som er satt opp, du kan jo kikke på dem?

LØPEPROGRAM

Husk å smile!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat