Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-12, 16:17   #2410
Mailin
Medlem

Mailin sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Elinemor, her.

Streber - kjente meg godt igjen i innlegget ditt gitt. Var på fest på lørdag, resultatet opp 2 kilo. Jeg synes nesten det er fantastisk at det er mulig å gå opp så mye i løpet av et døgn. Hvor mye av dette er vann og hvor mye er fett? Jeg må jo bare konstatere at sukker er rene drepen for meg. Dessverre.
Det var imidlertid sikkert utrolig tåpelig å skeie ut som første jeg gjorde ved endt fase en. Rett fra fase en og over på mange kakestykker og temmelig mye rødvin. Så nå tar jeg rett og slett noen ekstra dager i fase en for å komme i gang igjen.
Men hvor lang tid tar det før man er i ketose igjen, etter en sånn utskeielse?
Til det med trening - jeg forsøker å trene både spinning og litt styrke i fase en. Men jeg tar med meg et ekstra ED-produkt for å gi kroppen litt protein i forbindelse med trening.

Ang å gå opp etter høykarbodager:
Det som tømmes først når man skal i ketose er vel glykogenlageret i kroppen. Glykogenet er i musklene og bidrar til å holde på vannet. Når de tømmes så mister man logisk nok masse vann også. Når du så begynner å spise karber igjen, så vil vel logisk nok glykogenet i musklene komme på igjen, og samle vann, som igjen gjør at du går opp mange kilo, men det er nok mest vann ja....

Som jeg skrev tidligere så kunne det kanskje være interessant å kjøpe en badevekt som måler fettprosenten i tillegg til kg....

Det er jo flere dietter som bevisst legger inn høykarbodager, ofte 2 i uka, dette kalles syklisk ketogen diett, funker antakelig det også! :-)

Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat