Tråd: Drittlei GR!
Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-12, 22:08   #1
Snuppe09
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2012
Snuppe09 er på en erverdig vei

Drittlei GR!

Nå er jeg halvveis i et greteroede-kurs og er egentlig ganske lei! Har ikke gått ned 2 kg engang og kroppen min føles bare oppblåst og rar. Mer energi har jeg heller ikke fått (som de andre damene så flott skryter av....)
Jeg er ganske sikker på at det er fordi kroppen min ikke liker så mye karbohydrater som et Grete Roede-kosthold vil ha det til fordi jeg går rundt å føler meg oppblåst og småkvalm - nei, jeg er ikke gravid... Mye sulten er jeg også. Jeg har tidligere gått ned 30kg med grete roede og hadde stor tro på dette, men graviditet og fødsel i 09 ødela kroppen min og forbrenningen... Jeg trener mye, men føler ikke at jeg får max utbytte av treningen.

Så da var det på tide å tenke i nye baner! Har vært her inne x antall ganger før for å snike (nyskjerrig som jeg er) og har lest gjennom nybegynnertrådene. Andre damer i familien min har gått ned mye på ketose/ketolyse og jeg har "lånt" boken "Slank med ketolyse" av min mor.
Kostholdet som jeg tenker på er i utgangspunktet LCHF, men det er ikke umulig at jeg snuser innom ketolyse. Så nå trenger jeg bare en kick-start! Hehe Jeg savner veldig sjokolade og har et ekstremt søtsug, men dette tipper jeg kommer av det karbo-rike kostholdet.

Så mitt spm: Skal jeg bare la være å tenke kcal i det hele tatt i starten? Selv om at jeg i utgangspunktet ikke skal overstige 1500 - 1600kcal om dagen fordi da legger jeg på meg?

Snuppe09 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat