Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-12, 22:34   #25
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: 4-åringen sulten etter måltider. Erfaringer?

Er det ikke mange barn (og voksne) som kan spise mye mer enn de trenger av melmat og liknende? Ville ikke tro det er noen "organisk lidelse" bare ut i fra det.

Jeg synes det høres ut som om nettopp mindre karbohydrater er en god idé. Litt vanskelig hvis barnehagen ikke samarbeider. Mange barnehager skal jo være "sukkerfrie", men ikke alle.

Tja. Tror jeg hadde lagt meg på en rolig og saklig dialog der jeg anbefalte mer fett i maten, for å gi kroppen beskjed om at den er mett. Gjerne med litteraturhenvisninger og såpass mye fagbegreper at personalet holder kjeft, hihi. For eksempel at amylopektin A, som er stivelsessorten i hvete, gir en sterkere blodsukkerstigning enn rent sukker, og at hvete/gluten og sukker virker appetittstimulerende. Han kan jo reagere sterkere på slikt, uten at det er noe som helst annet "galt"? Mer mel gjør neppe noe godt.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat