Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-12, 23:36   #1
jonibulda
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
jonibulda er på en erverdig vei

Energinivå på lavkarbo

Hei

Jeg lurte på om jeg kanskje gjør noe galt ift. lavkarbodietten min, siden jeg syns jeg har lite energi, og har lest om at folk sier de får mer energi på lavkarbo.

Jeg gikk på LK i ca en mnd for ca 6mnd siden, men sluttet siden jeg syns energinivået mitt ble så lavt (bl.a., karbosuget spilte sikkert en rolle også).

Nå er jeg pån igjen og har vært på lavkarbo i en mnd. Har tenkt at det lave energinivået sikkert bare er i en overgangsperiode, men det varer fortsatt...

Det skal sies at jeg spiser lite fett, og drikker lite vann, og jeg tar ikke noe kosttilskudd annet enn til forkost en skje sana sol og en skje tran, samt en proteinshake om dagen. Spiser stort sett kjøtt, grønt, og LK brød. Drikker en del lettbrus med 0 Kh, ca halvannen liter, pluss sikkert rundt en liter funlight. Ligger på rundt 20 - 40 g kh/dagen.

Må jeg sørge for å spise mer fett og drikke mer vann? Burde jeg ta andre kosttilskudd?

På katolyse.no ser jeg han legen selger en del tabletter han hevder inneholder viktige vitaminer og mineraler, samt øker fettforbrenningen. Burde jeg ta disse? Jeg har hittill tenkt at det antageligvis bare er noe han selger liksom, som del av hele salgsgreie hans på den siden, men at det sannsynligvis ikke har noe effekt. Har noen erfaringer med og uten disse pillene? Vil også ikke bli avhengig av piller.

Takk.
J

jonibulda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat