Sv: Energinivå på lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.
Har du lest nok om dette før du startet?
Litt ledende spørsmål hehe. Men enig med Yrla, det kan være noe i det å se på en noe mer jevn fordeling av næringsstoffene dine. Når du kutter mye ned på karbs så må disse erstattes med noe annet, i dette tilfellet meir naturlig fett. Ja gjerne og helst i form av fet fisk, kjøttmat, meieriprodulter som fete oster,smør,visse typer nøtter, kanskje litt omega olke, pålegg osc osv. Bruk diett.no og tast inn hva du spiste i går feks. Da får du en grei oversikt over fordelingen.
Mener det eksvis kan være 5-25-70% hhv karbs,proteiner og fett som var et greit itgangspunkt jeg.
Men slappheten i en måned hørtes kjent ut. Jeg brukte rundt 2mnd før jeg merket at jeg var mye bedre enn jeg noensinne hadde vært. Husk å drikk vann. Personlig ville jeg vel nå i bwgynnelsen vært litt streng mht brus og saft. Vann i første omgang, så introdusert mer andre ting hvis du fremdeles mener du ikke lan klare deg uten.
En annen ting som jeg synes er et viktig poeng på lavkarbo, er å ha mest mulig naturlige råvarer og mat. Minst mulig, helst ikke noe prosessert eller behandlet mat om du vil. Lightsaften din er etter min mening et prosessert produkt som ikke er naturlig. Altså, jeg kutter det da ut. Skal jeg ha saft så lager jeg den selv av ripsbær etc....eller rettere sagt kona lager det (æres den som æres skal).
Så forsøk å øke noe mer på fettrike råvarer og mest mulig vann så skal du se at ikke energien og overskuddet gradvis vil vende tilbake om en måned. Det tar jo også tid for kroppen å venne seg til helt ny forbrenning. Er ikke gjort over natta å endre en bensinbil til dieseldrift heller...
|