Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-12, 13:12   #405
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Kan rapportere inn:
Sideplanke 50*30*20 i dag (makan, dritstøl og det var VONDT).
"Vanlig planke" 60*60*45 (fordi denne tok jeg ikke i går)
Push ups, 10*8*6 (på tær, møkkaform, jeg vil IKKE ha grevinneheng)

Glede meg til torsdag, dette er ikke en god treningsdag og jeg merker jeg er furten i kroppen.

Unngå grevinnesleng:

Finn deg en benk og ligg slik at hodet ligger i kant med benken. Finn en vekt (2-4kg er greit i starten). Hold vekten med begge hender og senk den sakte over/bak hodet ned over kanten på benken. Hev og senk der.
Er vekta for lett så tren hver arm for seg....

Jeg GARANTERER stølhet dersom du ikke trener denne jevnlig.

Øvelsen kan også tas stående (da skal vekta heves og senkes ned langs ryggen bak hodet), men jeg synes den er mer effektiv i ryggleie. En annen variant er med strikk. Da spenner du strikket fra foten, opp langs ryggen og til hånda som er bøyd ned bak hodet. Ta tak i strikken slik at den er lett spent når du har hånden i nakkehøyde.Trekk strikken rett opp. Denne trener ikke muskelen "begge veier".

Sist redigert av smgj : 01-02-12 kl 13:30.
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat