Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-12, 16:47   #10
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

Takk for tilbakemeldniger!!

JEG spiser mye mer kjøtt nå enn før. Jeg har alltid vært mest glad i pastaen, poteten og risen når jeg har spist middag. Og de andre måltidene, har jeg spist knekkebrød med lite pålegg på. Nå spier jeg mer pålegg på lavkarob-brødene, og mye mer grønnsaker enn før til middagen. (Noe jeg også savnet fokus på i artikkelen.)

Hvor mye kjøtt er det ok at man spiser hver dag da? Jeg så en plass at det var 500g i uken... Jeg vet jeg spiser mer kjøtt en det! Men når jeg lager mat, er det bare ca 1/4 del av tallerken som er kjøtt. Resten er grønnsaker!

En annenting jeg reagerte på i artikkelen... Det ble skrevet om de fattige og de rike... Men er det ikke sånt med alt da? At de rike bruker design-klær, mens de fattige bruker billig-klær? Og hva med forholdet mellom gull/diamanter og billig-bling-bling?

Skal vi stappe i oss masse korn-mat for å sympatisere med de fattige som bare har råd til korn? Eller kan vi prøve å tenke nytt, og prøve å skaffe bra, billig mat til alle?