Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-12, 19:56   #43
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

Opprinnelig lagt inn av Maissa89, her.

Det har å gjøre med ditt svar om at det var kuene som ødela verden, og ikke vi. Uten å være ekspert syns jeg dette høres ut som et tilfelle av "man hører det man vil høre".

Trodde du jeg mente det med kuene alvorlig? Ok, beklager, jeg burde kanskje gjort det mer tydelig at det var en spøk. (Selv om grunnlaget for spøken er sant, men skylden ligger selvfølgelig ikke hos kuene ... Nå føler jeg meg litt Captain Obvious her, men men).

Jeg tror man må se på dette med økt forbruk/etterspørsel/produksjon av kjøtt i et større perspektiv enn at lavkarbofolka ødelegger verden og livet til dyra. Det kastes utrolig mye mat, det brennes tonnevis med kjøtt for å holde prisene på et visst nivå, og den store etterspørselen er visstnok som regel etter filetbitene, og de magrere og "penere" delene av kjøttet, i tillegg til fenomener som at det selges f.eks. ribbe til spottpris for å utkonkurrere andre butikkjeder. Synes du at jeg skal synes at du bør ha dårlig samvittighet for ikke å spise lever, hjerte, nyrer og annen innmat?
Jeg tror ikke å prakke på folk dårlig samvittighet er veien å går. Å derimot gjøre folk mer bevisste på sine valg vil nok ha mer hensikt. Men det er min mening, da.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat