Sv: Noen med peiling på allergier her?
Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.
Nevøen min er svært så allergisk mot hunder, sier legen hans. Men bare om han tar seg i ansiktet feks etter å ha kost med dem, viser det seg!
Han kan være her i timesvis og leke med begge hundene våre. Det går helt fint, det!
Søsteren hans reagerer på et par ting med rennende nese og kløe i øynene, han får litt eksem og om han er forkjølet fra før, litt lett astma!
Reaksjonen er svært forskjellige, tydligvis!
Mye sitering på gang her fra meg ;D
Kan nok kjenne meg litt igjen. Jeg hadde astma og eksem når jeg var liten, men det var sjelden det som startet utbruddene. Jeg hadde alltid de verste halsbetennelsene og lungebetennelsene, og hvis jeg først fikk utslett pga for mye vannkontakt over tid ble det helt sinnsykt.
Men når jeg tenker tilbake på det så var det alltid noe som startet det, ikke bare utbrudd ut av natta.
Kjenner jo tendensen noen ganger nå også, men alle spor av astma har jeg trent bort og klart å operere bort gigantiske mandler for 1 års tid siden hjalp meget.
Utslett føler jeg at jeg fort får hvis jeg har vått undertøy, våte klær generelt. Mye fortere enn andre jeg kjenner, så jeg er nok følsom for mye.
Mener ikke å klage mye på dette forumet, jeg bare lurte litt på hva det betydde den allergitesten. Finner ingen klare svar på det. Folk sier mer "hvor ille reagerer du da?". Og hvis jeg ikke plages nevneverdig kan jeg være så allergisk jeg vil og jeg kommer aldri til å kvitte meg med "sønnen"min.
|