Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-12, 08:05   #148
suverene severina
Medlem

suverene severina sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
suverene severina er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Akk ja - det går treigt. Fra forrige offisielle veiedag har jeg kun gått ned 400 g. Men det er iallfall ikke opp.

Jeg fortsetter imidleritid på samme måte, og denne uka har jeg kommet i gang med trening i gjen. Forrige uke var bare stress + at jeg ble forkjøla - så det meste gikk i dass.

Jobben begynner å bli noe roligere - trenger ikke flere 10-timers dager i uka. Og det ser jeg fram til, er slitsomt når jeg føler at det eneste jeg gjør er jobb - kanskje trene - sove. (eller ikke sove, da, som det gjerne også blir). Nå sover jeg sånn noenlunde og det hjelper det og.

I dag har jeg ikke med noe ettermiddagsmat - spiste en porsjon fløtegrøt til frokost, og det tror jeg gjør at jeg kan utsette lunsjen. Skal heller ikke trene i dag - og kaloriinnholdet i grøten er så høyt at jeg ikke kan spise mange måltider (men jeg syns det er fryktelig godt!). så tror det må bli en mager middag. Driver fortsatt å forsker på mengden kalorier - nå forsøker jeg å ligge på 1500 -1600 pr dag, får se om det er lite nok. ellers får jeg vel stramme litt inn.

Tarato: spinat er GODT! noe av det beset jeg får - både som stuing, men og hvis man damper fersk spinat, og blander med kikerter, litt sitron og olje.

Er det forresten noen som bruker noe annet program til å registrere mat enn diett.no? Jeg er ikke 100% sikker på at jeg stoler helt på den, i tillegg så mangler den rett og slett en funksjon: Når man legger inn det man har trent, så kommer ikke dette til fratrekk på dagens kaloriinntak - noe jeg syns er dumt. Lettere å holde f.eks. ukesoversikten om man kan se det samlet.

jaja - får vel jobbe litt, første kaffekoppen er fortært så da er det vel på tide å slutte med dilling!

ha en fin dag!

Kjære dagbok
suverene severina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mest i retning Hexeberg/LCHF Svar med sitat