Vis enkelt innlegg
Gammel 18-11-05, 21:06   #3
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Urter i olivenolje

Opprinnelig lagt inn av komkari

Dette ser veldig spennende ut, Nille!
Jeg har noen flotte flasker og kunne tenke meg å gi slik olje i julegave til noen, men har aldri gjordt dette før. Vet du om en skal ha så mye urter til en liter olje,- eller om dette er beregnet en større porsjon?
Du skjønner,- jeg synes bare det så litt voldsomt ut!

Jeg har lagd den sånn jeg iallefall. Men første gangen mugna det etter en 3-4 uker på kjøkkenbenken. Neste ladning står i kjøleskap. Jeg brukte literflaske (sånn gammeldags med gammeldags kork) og nesten 1 liter olje..... (7,5 dl tror jeg). Heller på etterhver som jeg bruker.

Men du kan sikkert la den stå i 2 uker og så sile oljen av og gi den i presang på mindre flasker uten urter oppi (slik at det ikke mugner).
Det har jeg tenkt på til jul....