Vis enkelt innlegg
Gammel 18-11-05, 21:59   #4
Gamla
Potius sero, quam numquam

Gamla sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Urter i olivenolje

Opprinnelig lagt inn av Nille

Jeg har lagd den sånn jeg iallefall. Men første gangen mugna det etter en 3-4 uker på kjøkkenbenken. Neste ladning står i kjøleskap. Jeg brukte literflaske (sånn gammeldags med gammeldags kork) og nesten 1 liter olje..... (7,5 dl tror jeg). Heller på etterhver som jeg bruker.

Men du kan sikkert la den stå i 2 uker og så sile oljen av og gi den i presang på mindre flasker uten urter oppi (slik at det ikke mugner).
Det har jeg tenkt på til jul....

Tusen takk Nille!
Dette skal jeg prøve, selv om jeg hadde ønsket at urtene kunne være i flaskene! Så igrunnen for meg at det skulle være 2-3 urtestilker i hver flaske. Det synes jeg hadde vært finere når jeg skal gi det bort, men smaken blir jo den samme. Hvis det mugner med urtene i blir det jo ubrukelig.
Lager meg en porsjon til meg selv først, så får jeg se. Det er jo ikke jul riktig enda!
Flaskene mine er på ca. en liter, så jeg får nok finne noen andre.

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat