Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-12, 21:07   #155
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Jeg følger med denne tråden, men har ikke skrevet noe særlig i den enda. Men jeg finner heldigvis mye motivasjon i "sammen så strever vi oss ned". Godt å ha denne tråden blant de som raser ned i vekt - for jeg er ikke en av de.

Jeg henger litt inn her hvis jeg får lov for dere

Klart det! "sammen så strever vi oss ned" - veldig godt sagt!!!

Opprinnelig lagt inn av Albatross, her.

Lurer på om jeg skal liste meg inn her??

Startet opp i oktober med lavkarbo, denne gangen mer motivert enn i 2008. Gikk ned noen kg så var det bom stopp.... til slutt så kasta jeg meg på sds i begynnelsen av januar.... har siden det gått ned ett par kg, men har siste 2 ukene stoppa igjen.... nå tikker vekta opp og ned .... så nå er batteriene til vekta gjemt og abonnement på treninssenter etablert... Har prøvd å sulte meg tynn å trene meg tynn igjen i mange år.. men etter en tur til en lege så fant man ut at jeg var insulinresistent... så jobber mot det også... Men ned skal jeg!! 65 er trivselsvekta mi, der skal jeg !

Mitt mål er forresten å nå minst 70 kg til 26 mai!

velkommen inn til deg også Albatross; dess flere vi er sammen - dess bedre er det jo! Jeg er så glad for at jeg ikke er alene jeg; "alle" gikk jo ned i vekt på LK liksom - bare ikke jeg. Og du, og du og....

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Stillstans her også... Heller litt opp... Kanskje det har med fullmånen å gjøre Sånn har det vært i november og desember før fullmåne også, jf, diett.no Ellers så spiser jeg jo litt søtning da i form av aspartam i f.eks Fishermans friend (den uten sukker) og bruker Natreen i teen... Kanskje jeg skulle prøve å kutte ut? Noen råd der ute?

har du prøvd stevia? Det sies at den kan kjøpes i Norge nå, uten at jeg kan bekrefte det. Ellers får man tak i tagatose som kan være et alternativ. Jeg har alltid brukt mye suketter i teen, selv om jeg de siste årene har redusert måtte jeg ha i en liksom. Så byttet jeg til annen te, en med mer smak enn vanlig te. Plutselig oppdaget jeg at jeg drakk teen bar; og når jeg fikk til det - da kan alle altså Enkelte dager kommer et behov for litt søtning over meg, og da har jeg oppi litt stevia eller en sukett. Det henger gjerne sammen med en viss tid i måneden, som er akkurat nå. Suget etter NOE er stort. Jeg har ikke dette NOE liggende, og føler jeg går hvileløs fra skapet til kjøleskapet og tilbake. Hadde jeg hatt noe, ville det forsvinne før jeg rakk å si "nei". Jeg regner med det kan hjelpe med fett (type cocosa) men det er ikke nok NOE nå. Ost derimot, med litt kaviar for smakens skyld. Og så smaker det likevel ikke godt. Noen ganger kunne jeg tenkt meg å åpne hodet og skru av den delen som terger meg sånn.

Ellers går nå dagene som så her i gården. Som dere ser er jeg ute etter NOE å spise, og det er ennå noen dager igjen. Sjekket stixen i kveld og det var bortkastet kan man si; ingen utslag i det hele tatt. Veiedag i morgen, og regner med endring på oppoverskalaen. Har vært for raus med å putta ting i munnen - rimelig bevisstløs med åpne øyne. Og det verste er at jeg er veldig klar over det - og har gjort det likevel. Det igjen gjør noe med hvordan jeg ser på meg selv, og jeg jobber derfor med det hele tiden. Æsj! Treningen blir så som så; men jeg var || så langt unna å gå på treningssentret i dag. Men da jeg oppdaga at jeg hadde glemt headsettet dro jeg hjem i stedet, og trøstet meg med at jeg hadde gått en halvtimes tur i løpet av dagen. Også har jeg fått til litt variasjon i maten; stekt løvbiff med stekt (bare lagt i panne veldig kort tid, så de ble krispy) paprika, løk, tomat og fetaost oppå der + krydder. Snaddermat! Også uten blomkål da gitt

Og som svar på spørsmål om diett.no: jeg bruker den i perioder men vet ikke helt om den er til å stole på. Velger derfor å se den som et bilde på hvor mye jeg har spist og hvordan fordelingen ser ut.

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Sist redigert av Tarato : 02-02-12 kl 21:44.
Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat