Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-12, 12:53   #163
jojomesteren
Medlem

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
jojomesteren er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Velkommen dere "nye" i denne tråden! Flott med litt flere!

Jeg har hatt en heftig uke. Først krapylets bursdag med mengder av ostekake tilgjengelig i mange dager etterpå (alle syns den var fantastisk, ingen antydet at det ikke var "ordentlig" kake...). Tror jeg spiste kake i tre dager. Og så hadde jeg en tagatesse-sjokolade liggende, som nå er borte... I tillegg har jeg hatt det supertravelt på jobb, vært på kurshotell et par dager der jeg ikke hadde kontroll over innhold i sauser etc. Fryktelig vondt i magen en natt, antar det kan ha vært sukker og mel i noe jeg fikk i meg. Dessuten har jeg drukket for mye vin, og ikke trent siden forrige lørdag.
Jeg som aldri spiser søtt ellers, trener tre ganger i uka og har stålkontroll på innholdet i maten (ikke mengden, da...).

Og så jeg har gått ned 800 g. Etter å ha stått stille i en måned.

Jeg vet ikke jeg, men matematikken i dette blir bare tullete. Kom ikke her med energi inn og energi ut-regnskapet.

Eneste forklaring, tror jeg, er at jeg egentlig har gått ned litt tidligere, særlig gjennom de lange skiturene uten mattilskudd, der jeg har forbrent over 1000 kcal lagra fett pr tur. Men kroppen har holdt på vannet eller hva det er, og sluppet det først nå når jeg ikke har trent. Litt rart, for jeg føler meg ikke mindre hoven i føtter eller hender. Men jeg har gått ned 2 cm over baken, og 1 rundt livet. Så ett eller annet sted har det vært lagret.

Burde vel ha blitt strålende glad over at det endelig løsnet litt på vekta, men er egentlig ikke det. Er mest misfornøyd over at uka ble som den ble....
Nå er det helg! Og snart en ny uke med bedre livsstil!! Bare det ikke blir så kaldt at det ikke går an å gå ut....

God helg alle sammen!

jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat