Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-12, 13:14   #9
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt når man slutter?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Det er jo en grunn til at man er overvektig på det kostholdet man har. Det forandrer seg jo ikke selv om man har noen måneder/år på lavkarbo.

Går man tilbake til gamle synder så vil vekta sannsynligvis gå opp igjen.

Samtidig kan det hende at man kan tåle noe mer karbohydrater når man har gått ned og kun skal stabilisere vekta. Jeg har holdt på med dette i 5 år, så for meg er dette nå mitt naturlige kosthold. Men jeg kan spise endel langsmme karbohydrater uten å gå opp. Hadde jeg spist det jeg spiser i dag da jeg begynte på lavkarbo, ville jeg mest sannsynlig gått opp i vekt.
I hverdagen er jeg ganske strikt, men det gjør ikke noe om jeg innimellom spiser et rudstykke på et møte eller ris når jeg er invitert i moddag.
(det jeg er nøye med, er at når jeg spiser karbohydrater er det de langsomme karbohydratene med lav GI)

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat