Vis enkelt innlegg
Gammel 04-02-12, 21:22   #13
krokodillen
Medlem

krokodillen sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Trenger råd og hjelp til tiden fremover

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Godt å høre
Jeg er bare livredd for å miste kontrollen over blodsukkeret. Det var nemlig skjult svangerskapsdiabetes som var delvs årsak til at vi mistet tulla vår for litt over et år siden

Trodde ikke det ville være nok med rotgrønnsaker, belgfrukt og frukt jeg, men kanskje det er det allikevel?

Da hadde jeg prioritert jevnt blodsukker framfor eventuelle tungmetaller som kan frigis fra fettvev.

Hadde også heller spist litt ekstra frukt, bær, rotgrønnsaker og slikt framfor hvete. Krøllete mage er ikke noe ålreit.

Jeg hadde svangerskapsdiabetes siste graviditet, det gikk helt fint å regulere med kosthold. Spiste Fedon-liknende. Du kan sikkert ta en annen variant, du har jo allerede erfaring med lavkarbo og vet hva som passer deg best.

Jeg hadde en del ekstra kontroller og ekstra blodprøver pga diabetesen, det tror jeg er standard. Regner med at du blir fulgt opp nøye i dette svangerskapet, så da får du kanskje en god nok sjekk på hvilken innvirkning kostholdet har på blodsukkeret også?

Håper det går bra denne gangen!

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat