Vis enkelt innlegg
Gammel 05-02-12, 15:20   #12
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Dere på vedlikehold......og litt hjelp please....

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Jeg har tillatt meg mer grønnsaker nå...spiser bl. a litt gulrot og tar meg gjerne en skje erterstuing til kjøttkakene......

Jeg tenkte at det kanskje blir for mye fett og for lite protein ? Burde jeg heller spise to-tre kokte egg i stedet for å steke (drukne) eggene i smør ?

Det slo meg også at du ligger noe lavt på protein. Mer protein gjør i allefall at jeg går ned i vekt og ikke opp eller står stille. Men jeg reduserer ikke på fettet selv om jeg spiser mer protein - et mulig paradoks her, men slik er det det fungerer med meg iallefall. Men spiser du alt det smørret til eggene da, drikker du det?

Det kan også være at det økte volumet av grønnsaker er med på å øke vekten, men stress og vintertillegg er også plausible forklaringer... Men prøv det med økt protein og reduser smørret til halvparten først og GLEM å stresse....Lykke til

PS.
Når du har lagt til mer grønnsaker har du økt karbohydratinntaket og dermed binder du litt mer vann enn tidligere...kanskje også en mulighet sammen med det økte volumet?

Sist redigert av Bestemamma : 05-02-12 kl 15:28.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat