Tråd: Syden ...
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-02-12, 18:05   #5
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Syden...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hvor skal du reise? Skal du bo i leilighet eller på hotellrom med frokost?

Vi vet ikke helt hvor vi skal reise ennå... Ps, sorry sent svar...

Jeg reiser til syden om bare TOLV dager (HURRA!!) og er IKKE bekymret for maten, med unntak av det sykt gode hvitløksbrødet man kan få overalt...

-Hehe... høres herlig ut!! Hadde vært deilig med litt sol og varme nå ja!

Frokosten som er inkludert gjør at jeg kan bestille bacon/stekt egg om jeg vil, ellers er det kokt egg og eggerøre, skinke, ost, majones osv. Lunsj lokalt er da ofte salater med kylling, laks, røkelaks osv, med mye grønnsaker attåt. Middag det samme, jeg velger ekstra grønnsaker, henger meg ikke så mye opp i hva som er i sausen, prøver og spise godt med proteinkilder.

Litt avhengig av hvor du skal, er vel kylling og ubehandlet salat det som er "skumlest" og spise i syden, og det man oftest blir dårlig av... så godt stekte proteinkilder sammen med behandlede grønnsaker hadde jeg valgt istedet for salat!

Jeg vurderer og ta med et glass med sukkerfri lerums syltetøy og et lavkarbobrød i kofferten, det kan oppbevares i kjøla på rommet. Ellers har jeg tenkt og kjøpe inn oliven, oster og kanskje litt nøtter til kosemat sånn innimellom. Bær kan spises (skyll godt!) og favoritten piel de sapo melon blir nok også en del av dietten. Veldig godt sammen med spekeskinke Det blir også med noen atkins-barer i tilfelle jeg har lyst på noe med sjokoladesmak (vet de ikke har atkins der jeg skal - sjekket sist)

Min oppfatning er at det er ikke vanskelig og spise ketogent, men man trenger ikke bli så stresset over å spise riktig at det hele blir belastende! Spis LITT av det du egentlig ikke bør spise, og øk på med proteiner og grønnsaker der du kan. Velg "snacks" med omhu, istedet for potetgull, spis spekeskinke eller til nød peanøtter med salt.

-Takk for masse fine tips. Håper det er kjøleskap på rommet vi kommer til å bestille...

Det blir ikke særlig ok om du kommer hjem og GRUER deg til å gå på vekta heller - så følg den gyldne middelvei sånn at du har en fantastisk stress-fri ferie OG en god samvittighet når du kommer hjem

GOD TUUUUUUR - jeg antar du fortjener ferien her MINST like mye som jeg gjør

Takk Ja, vi fortjener alle en ferie, med påfyll av energi fra solen!!! God Tur til deg!!!!!

Jeg svarer i rødt.... der oppe...