Vis enkelt innlegg
Gammel 06-02-12, 20:51   #1
ketoseprinsen
Medlem

Medlem siden: Aug 2011
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Hva tror dere om dette kostholdet?

Ikke noe nytt dette asså, men jeg må ha litt input her.

Jeg har spist ketogent i 6mnd og gått ned alt jeg vil gå ned sånn ca(2 kg til hadde vært fint da ). Jeg kunne tenkt meg å fortsette noe ala ketogent, men jeg får utslett av å være i ketose. Pluss det er digg å ha litt mer karbo å rutte med iom jeg trener ganske mye.

Så jeg ser for meg å ligge på 50-60kbh for å være sikker på at jeg er ute av ketose. Jeg forbrenner 2200kcal i hvilemodus, jobber fysisk og trener bort mellom 3000-4000kcal i uka. Jeg spiser nå rundt 2500-2600 kcal mens jeg spiser ketogent, noe jeg bare har holdt oversikt over for moroskyld.

Så jeg tenkte hvis jeg fortsetter samme trening og spiser rundt samme kcal-inntak. I ketolyseboka står det at jo mer karbo jeg spiser jo mindre fett, men jeg hører at en generell regel er at hvis man spiser under 72kbh så må man ikke tenke så altfor mye på fett? Om det stemmer vet jeg ikke, men jeg spiser ikke så altfor mye fett. Får i meg en del via kjøtt bare og i snitt 1desiliter av fløte, rømme, ost i løpet av en dag, en av delene.
Må jeg da gå ned på fettinntak når jeg spiser 50-60kbh?

Jeg vil i løpet av en uke ligge 17500kcal som er 2100 over min hvileforbrenning. Jeg forbrenner som sagt 3000-4000 kcal ekstra, så jeg vil gå litt i underskudd. Og da har jeg ikke tatt med jobbingen, mulig dette bidrar til høy "hvileforbrenning", la oss bare kalle det forbrenningen utenom trening.

Formålet er ikke å gå ned mer i vekt nå, men å holde seg på sikt.
Så jeg vil spise etter lchf-prinsipper. Jeg spiser mye grønnsaker allerede, men tenkte å fylle på med mer nøtter og LITT frukt for de ekstra karboene.

Virker dette kostholdet helt bak mål?

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat