Sv: Hva tror dere om dette kostholdet?
Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.
Hvordan få utslett av å være i ketose? ER det ost eller noe du ikke tåler?
Nei. Jeg har nå testet flere ganger å gå ut av ketose, da forsvinner det. Forsvinner så og si på to dager etter jeg går ut av ketose, så kommer det tilbake 1-2 dager etter jeg går inn i ketose igjen. Jo mindre karbo jeg spiser jo verre blir det. Har eksludert alt av meierivarer, løker, søtningsstoffer etc..you name it. Har prøvd alt. Eneste som funker er å ikke være i ketose.
Detoxification
During induction, the first phase of the four-phase Atkins Diet, participants limit carb consumption to 20 grams per day. Once the body consumes its carb, or glycogen, reserves in about two days, it switches to metabolizing fat for fuel, according to Atkins' principles. In his book "Dr. Atkins' New Diet Revolution," Atkins writes that dieters can expect to lose several pounds of fat, plus some water weight, during induction. As fat breaks down, fat-soluble substances stored within might be released suddenly into the bloodstream, provoking the release of histamines if the dieter has a sensitivity to those substances. Histamine release is an allergic reaction that can result in skin swelling, such as hives -- raised, red, itchy areas of inflammation.
|