Vis enkelt innlegg
Gammel 07-02-12, 15:04   #16
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hva tror dere om dette kostholdet?

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Ved tidligere slankeforsøk der jeg har gått ned 10kg på f.eks 1-2mnd med hard trening og lite kalorier har jeg fått underhudskløe, noe jeg har MYE av nå. Så det er jo ikke ketosen i seg selv, men det er den tilstanden som får meg dit.
Aldri hatt utslett før, det er et meget spesielt utslett. Det tørker ikke ut, verker ikke på noen som helst måte, bare er røde vabler under huden. Kan ligne på elveblest, men det flytter ikke på seg når det først har kommet på samme måte. Blir veeeeldig lenge. Fjernes bare helt av å gå ut av ketose.

Prøvde å "sjokkteste" kroppen som jeg liker å kalle det, leve på 300+ karbo om dagen med samme mat som jeg ellers spiser til vanlig på ketogenkost. ALLE symptomer forsvant på under to døgn da også. Ellers har jeg prøvd å ligge rundt 100karbo og da er de også borte, men kan ta en uke før utslettet forsvinner helt.

Hvor får du den underhudskløen? Har søkt på nettet i mange år for å prøve å finne ut hva det er for noe, og om det kan være noe jeg mangler. En lang periode etter at jeg begynte med LCHF forsvant underhudskløen på leggene, men nå har den kommet tilbake og jeg vrir hodet for å prøve å finne ut hva jeg har gjort annerledes.....

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat