Trenger litt råd, snille dere
Hei.
Jeg har spist lavkarbo i 1 år nå. Jeg har kun gått ned 5 kg, så det er jeg ikke akkurat veldig fornøyd med. Jeg er veldig fornøyd med å leve på lavkarbo ellers. Føler meg mye bedre og alt det der, men blir frustrert av dette med vekten. Jeg er 35 år, 165 cm og 77 kg. Jeg ønsker å gå ned 10 kg til. Jeg har nå begynt og trene 3 ganger i uken for å se om det kan hjelpe. Nå er jeg klar over at trening kan medføre at vekttap på lavkarbo kan gå tregere, men det har det jo gjort hele veien så noen grep måtte jeg ta. Jeg vil si at jeg spiser generell lavkarbo ala Hexeberg. Ligger på max 50 gr. karbo pr dag. Jeg veier ikke.
En typisk dag for meg ser slik ut:
Vanlig dag uten trening:
Frokost: 2 egg med majones og pepper.
Mellommåltid: 1 avokado eller en skyr med blåbær med 10-15 mandler.
Lunsj: Salat med tomat, agurk, paprika, hjertesalat, ½ pakke med kalkunfilet naturell, 2 ss med fetaost i olje og 1 ss med olje som dressing.
Middag: Nakkekoteletter/kyllingilet med fløtesaus og grønnsaker (paprika, løk, blomkål, squash bakt i ovnen, eller en enkel salat), laksefilet med blomkål- og brokkolimos (med fløte og smør). Kyllingvinger med blue cheese dressing (hjemmlaget med norzola og sæter rømme) og stangselleri. Taco med kjøttdeig med hjemmelaget krydder, div. grønnsaker, ost, rømme, guacamole (hjemmelaget) og salsa (den sukkerfrie fra Santa Maria)
Kvelds (ved behov): 2 finn Crisp med smør, godt med gulost og paprika.
En dag med trening:
Frokost: 2 egg med majones og pepper.
Mellommåltid: 1 avokado eller en skyr med blåbær med 10-15 mandler.
Lunsj: Salat med tomat, agurk, paprika, hjertesalat, ½ pakke med kalkunfilet naturell, 2 ss med fetaost i olje og 1 ss med olje som dressing.
Mellommåltid: 2-3 Finn Crisp med gulost, noen små tomater
Trening: Rett etter trening: en skyr med blåbær
Litt avhengig av hvor sen trening jeg har så spiser jeg enten middag eller kvelds:
Middag: Nakkekoteletter/kyllingilet med fløtesaus og grønnsaker (paprika, løk, blomkål, squash bakt i ovnen, eller en enkel salat), laksefilet med blomkål- og brokkolimos (med fløte og smør). Kyllingvinger med blue cheese dressing (hjemmlaget med norzola og sæter rømme) og stangselleri. Taco med kjøttdeig med hjemmelaget krydder, div. grønnsaker, ost, rømme, guacamole (hjemmelaget) og salsa (den sukkerfrie fra Santa Maria)
Eller:
Kvelds: 2 finn Crisp/2 skiver med lavkarbobrød (Funksjonell mat) med smør, godt med gulost og paprika.
Drikker: vann, kaffe og te i løpet av en dag.
Ut i fra mitt mål og min hverdag er det noe dere umiddelbart ser jeg bør endre på?
Bør jeg kutte mer på karbo? Øke på karbo? Troe ikke ketose er noe for meg, og det er vel ikke anbefalt når man trener heller…??
Spise mer grønnsaker?
Kutte ut Finn Crispen?
Kutte ut skyr’en?
Jeg setter utrolig stor pris på tilbakemelding fra dere, så jeg håper noen tar seg tidJ
Ha fortsatt en fin dag.
-P-
|