Sv: Drittlei GR!
Jeg har en nokså klar, dog personlig, teori på dette med GR/lavkalori kontra lavkarbo. Enkelte tåler å leve av grøt og brød, og å telle kalorier. Det fungerer for dem, av en eller annen merkelig årsak. Men for de aller fleste andre så er ikke veien til rom fylt med karbohydrater, enten de er raske eller trege. Jeg var aktiv alenemamma med litt ekstra å bære på. Meldte meg på vektklugg, som er sydd om samme lest som GR, og gjorde alt rett. Spiste riktig og tilpasset, bevegde meg og kostsirkelen var perfekt. Det var også vektoppgangen. Etter tre mnd var vekta økt med nesten 5 kg. Da gav jeg opp. Og det var da jeg virkelig boosta vektoppgangen, ett år senere var jeg ytterligere 10 kg tyngre, men da fant jeg lavkarbo og gikk ned 17 kg på 3 mnd. Uten å telle en eneste kalori.
For noen fungerer det helt sikkert å telle kalorier. Men for meg var det starten på en tung (bokstavelig talt) periode. Om jeg skulle lagt om hadde jeg helt glemt kaloriene, kun fokusert på å få i meg riktige karbohydrater, nok protein, og nok sunt fett. Da bikker fort kalorimengden langt over det man opererer med på lavkalori.

|