Sv: Psykisk helse og lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av snowflakes, her.
nå vet ikke jeg om denne tråden er aktiv lengre, men jeg ar lett etter en tråd som taropp dette emnet. jeg selv sliter med depprisjon etter at jeg var veldig tøff i en tøff tid. nå får jeg lide for det. posttraumatisk depprisjon.. vet ikke om det er noe som heter det men d e det jag har. kroppen har innhentet meg og nå får jeg reaksjonen jeg skulle hatt for drøyt 1,5 år siden. jeg har gått med hodepine i 6 mnd nå og dette har da altså utløst en depprisjon, som jeg bare må jobbe meg gjennom sier legen. har antidepresive piller, det er den hjelpen jeg får. har mange ganger lurt på om jeg skulle fått psykologisk hjelp, men så er det da engang slik at legen burde ha skjønnt dette når jeg sitter og gråte på kontoret hans for jeg har ikke mer å gi. synes det var oppmuntrende å lese at du var blitt bra ved lavkarbo kost. jag har nå gått på lavkarbo i 2,5 mnd og håper å bli bedre snart. har så langt ikke sett noen virkning men men en jente kan da håpe... takk for at du delte dine erfaringer! synes dettte er en vanskelig diagnose siden den "ikke skal" snakkes om... jeg vet om flere som sliter med den psykiske helsen men det skal ikke hetes. men i min erfarin blir problemer mindre nettopp av å deles...
Du må ikke forvente at legen gir deg henvisning til psykolog uten at du ber om det. Å grine er ikke tydelig nok tale. Mange leger er fornøyd med å skrive ut piller. Om du har noen uløste floker som tynger kan du be om henvisning til psykolog ,gjerne på DPS,eller psykomotoriker. Depresjon er det veldig mange som har eller har hatt og det er ikke noe vits i å skamme seg over.