Likte dere Harry Potter-filmen? *spoilers!!*
Jeg har jo lest bok 1-5 og gledet meg ihjel til denne filmen, var som en femåring på julaften! Men jeg ble mildt sagt skuffet... Ikke bare har de kuttet altfor mye i forhold til boka, mer enn de egentlig hadde trengt, de har også forandret historiene og overdramatisert ting. Bok 1-3 var faktisk filmatisert VELDIG bra, men denne filmen var søppel i forhold til boka.
Hadde jeg IKKE lest boka, hadde jeg nok elsket filmen, men jeg bare satt der og bet negler i frustrasjon over alt som IKKE var med. Hva med at Harry vant turneringen og 1000 galleoner?? Dette er jo med i den neste boka, det er jo slik Weasley-tvillingene faktisk får startet morobutikken sin. 
Og historien om Barty Crouch Junior var jo helt forandret. Plutselig finner de faren død i skogen, uten noen som helst forhistorie slik som i boka.
Jeg skjønner jo at de ikke kan ta med alt, da hadde jo filmen vart i et halvt døgn, men jeg syns de har kuttet for mye og jeg ble altså veldig skuffet.
Hadde jeg vært Rowling (for hun har jo et ord med i saken) så hadde jeg ikke godtatt at filmen ble sluppet så mangelfull. 
Hva syns dere? Jeg tror nok de som ikke har lest boka liker filmen ganske godt.