Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-05, 09:37   #1
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk
Question

Likte dere Harry Potter-filmen? *spoilers!!*

Jeg har jo lest bok 1-5 og gledet meg ihjel til denne filmen, var som en femåring på julaften! Men jeg ble mildt sagt skuffet... Ikke bare har de kuttet altfor mye i forhold til boka, mer enn de egentlig hadde trengt, de har også forandret historiene og overdramatisert ting. Bok 1-3 var faktisk filmatisert VELDIG bra, men denne filmen var søppel i forhold til boka.

Hadde jeg IKKE lest boka, hadde jeg nok elsket filmen, men jeg bare satt der og bet negler i frustrasjon over alt som IKKE var med. Hva med at Harry vant turneringen og 1000 galleoner?? Dette er jo med i den neste boka, det er jo slik Weasley-tvillingene faktisk får startet morobutikken sin.
Og historien om Barty Crouch Junior var jo helt forandret. Plutselig finner de faren død i skogen, uten noen som helst forhistorie slik som i boka.
Jeg skjønner jo at de ikke kan ta med alt, da hadde jo filmen vart i et halvt døgn, men jeg syns de har kuttet for mye og jeg ble altså veldig skuffet.

Hadde jeg vært Rowling (for hun har jo et ord med i saken) så hadde jeg ikke godtatt at filmen ble sluppet så mangelfull.

Hva syns dere? Jeg tror nok de som ikke har lest boka liker filmen ganske godt.