Vis enkelt innlegg
Gammel 10-02-12, 12:19   #1
SnellaB
Nytt Medlem

Medlem siden: Feb 2011
SnellaB er på en erverdig vei

Hvorfor er lettprodukter ikke bra?

Hei!

Jeg lurer litt på hvorfor lettprodukter ikke er bra. Tenker da på f.eks matfløte, lettrømme, kaffefløte, skyr og slike ting. Grunnen til at jeg lurer er at jeg må passe kalorier samtidig som karber hvis jeg vil ned i vekt. Jeg er normalvektig (bmi 24) men har lyst å ta vekk noen kilo. Når jeg bare teller karber og holder meg til ca 30 - 40 så står vekten stille. Den går jo hvertfall ikke oppover og det er jo bra Men når jeg samtidig passer på at jeg ikke får i meg mer enn ca 1600 kcal så går jeg sakte ned i vekt.
Jeg er ikke redd for fett, men det blir så veldig fort for mye kcal av å spise seterrømme og kremfløte, jeg er veldig glad i fløte! På de lettproduktene jeg har lest på så kan jeg ikke se at det er tilsatt noe stivelse eller andre greier. Mange av svarene jeg har sett i andre tråder går på at vi må ha fett for å få energi, men jeg får for mye energi hvis jeg bruker "fete" produkter.

Spørsmålet blir da, er det usunt for kroppen og holde seg til litt lettere produkter slik at kcal blir ok?

Takker hvis noen tar seg tid til å svare!

SnellaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat