Vis enkelt innlegg
Gammel 10-02-12, 21:50   #6
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og hyperthyriose autoimmune sykdommer?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Jeg fikk hyperthyreose, Graves, det er en autoimmun sykdom hvertfall. Har du vært hos endokrinolog? Hvis ikke burde du starte der, de har mye større kunnskap en de håpløse fastlegene.

Jeg måtte radiojodbehandles, så nå har jeg lavt. Mye bedre.

Så vidt jeg vet har jeg ikke Graves, i og med at jeg ikke har noen anti-stoffer. Har vært hos endokrinolog på Volvat som etter en rekke undersøkelser mente at det er betennelse på skjoldbruskkjertelen. Og hoe en endokrinolog på haukeland som tok en haug med prøver men som desverre ikke har klart å sende en rapport enda, etter 1 mnd....(men jeg har purret nå da). han mener også at det kan være en betennelse, men det stemmer ikke helt med slik det vanlgvis forløper. Så han har en teori om at jeg bare har høyt stoffskifte og er dårlig av andre årsaker.

Det som plager meg nå, er at selv om jeg er bedre enn i høst, så er jeg ikke bra. Det bare fortsetter, og ingen av legene bryr seg. Akkurat som at det er greit å være 44 år og 50% funksjonsfrisk og alltid være sliten, ikke klare en vanlig arbeidsdag, ha mye, nesten daglig vondt i kroppen og ha denne relativt høye pulsen og all denne uroen i kroppen. Når jeg kjenner etter kom dette da jeg fødte min yngste dagger for 2.5 år siden, mens jeg hele tiden gav forklaringer på fødsel og småbarnsperioden og manglende søvn. Mens nå så kjenner jeg at dette er ikke greit, dette må jeg finne ut av.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat