Sv: Hvor mange karbohydrater bør jeg holde meg på pr dag
Biola inneholder en hel del karbohydrater, varierer fra type til type, men det blir fort over 20 karbohydrater i ett glass....
I tillegg er det enkelte som må kutte i meieriprodukter for å gå ned.
Har du fått tatt ferske fastende blodprøver av stoffskiftet ditt før du valgte og kutte? Om du skal redusere mengden, bør du absolutt gjøre dette i samråd med legen, kanskje få resept på mindre tabletter slik at du tar samme mengde Levaksin hver dag for og unngå ubehag. Ved økning eller minking av dosen skal man jo også kontrollere hver sjette uke for og ikke gjøre det feil.
I begynnelsen da jeg gikk på lavkarbo, veide jeg all maten og la den inn på diett.no for og vite at jeg ikke lurte meg selv.
Nå tar jeg en stikkprøve av og til eller når jeg skal spise noe jeg ikke vet karbomengden i.
Når du kutter i karbene så er det viktig og øke fettmengden + drikke rikelig med vann, spesielt i starten, for og unngå svimmelhet og nesten influensa-ubehag.
Jeg gikk over på lavkarbo pga diabetes 1, i tillegg til at jeg har både lavt stoffskifte og høyt stoffskifte. Jeg hadde ikke noe ønske om og gå ned i vekt, da jeg er litt for tynn.Jeg valgte, etter og ha lest en del om forskjellige retninger, og følge dr.Hexeberg og la meg på et moderat nivå på 40-50 karbohydrater.
Etter og ha levd slik en stund, har jeg forandret det til max 5 karbo pr.måltid for og balansere blodsukkeret mitt siden insulinen ikke virker.
Jeg anbefaler alle og lese gjennom nybegynnertråden og sjekke ut de forskjellige retningene, velge en retning og følge den nøye. Da er det lettere og se hvor man bør korrigere, hvis det er behov for det.
Lykke til!