Oppsigelse og ny husleie
Hei,
Jeg fikk så mange gode råd og god hjelp i tråden om pus på biltur,at jeg forsøker meg med nytt dilemma.
Som nevnt i tråden om pus skal jeg flytte, og i den forbindelse har jeg snakket meg nåværende huseier om oppsigelsestid av leiligheten. I kontrakten står det 3 måneder, men muntlig skulle han være behjelpelig med ihvertfall 2 måneder. Dette minnet jeg han også på i oppsigelsebrevet. Jeg bor i en by der husleieprisene er enorme, og han ville prøve seg på en ny husleie som er 3000 kr mer i måneden enn det vi betaler,nå altså fra 12000 til 15000. Jeg syns dette var helt absurd og at leia ikke står i forhold til standard. Sa selvfølgelig ikke dette høyt, for i denne byen overrasker ingen pris meg lengre... Dette er 2 uker siden, og ingen har ringt. Ifølge jungeltelegrafen er det noen som kan være interessert, men prisen er altfor høy. Dette har vi prøvd å hinte om 2 ganger. Ret før helga satte han ned prisen til 14000 og økte m2. Fremdeles ingen som har ringt. Dette kan jo også gjennomskues av folk som leser annonsene.
Jeg forstår at vi har oppsigelsestid og er kontraktsfestet til å måtte betale i opptil 2 måneder, men det jeg har problemer med er at vi blir den lidende part på grunn av at han er litt grisk. Hadde han hatt den samme husleia som vi betaler nå og ikke fått noen, ser jeg at vi selvfølgelig betaler. Men nå må vi betale for at han vil prøve seg på en husleie som ikke står i forhold til standard eller markedet generelt slik det er nå. Det er bare til å sette seg ned på Finn.no og sammenligne litt og kanskje stikke fingeren i jorden...
Er det jeg som er helt på tur og bare må innse at slik er det og at han har sin fulle rett til å gjøre dette, eller har jeg et poeng?
Ble litt langt dette, men takker på forhånd for innspill
|