Vis enkelt innlegg
Gammel 11-02-12, 12:26   #397
aktivjente
Medlem

aktivjente sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av Åssi, her.

Jeg har et spørsmål som fortsatt står uvisst hos meg. Hvordan funker det med karbene du har spist iløpet av en dag, og trening? Blir de forbrent på samme måte som man tenker at man forbrenner kalorier?
Altså, når jeg spiste "normalt" og forbrant 400 kalorier på en treningsøkt, så "fyller" man gjerne på med tilsvarende.... hva med karbs?

Min erfaring er at treninga "forbrenner" karbene Men det betyr likevel ikke at du bare kan øke karbomengden...

Det er svært individuelt hvor mange karber man "tåler" før vektnedgangen stagnerer. Jeg kommer lettere i ketose med trening (derfor troen på trening - forbrenner- karbo- teorien), men dersom jeg øker karbomengden før eller etter trening stangerer nedgangen fullstendig. Ikke helt logisk men slik er det bare.

Dersom du leser på forumet her vil du se at noen sier de øker karbomengden i forbindelse med trening. Regner med de gjør det fordi det funker bra for dem (mht vektnedgang eller fysik form). Jeg trener som før - nesten hver dag - uten å tilføre ekstra karbohydrater, og det fungerer svært bra for meg

Med andre ord; dette får du forske litt på selv - vi er alle ulike Lykke til!!

Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat