Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Kjære alle sammen! Snakk om at vi er sammen - til og med i samme båt til og med! Jeg har holdt meg litt unna; forrige veiing med oppgang satte seg fast mellom ørene, og rett og slett psyket meg ned og ut herfra. Glemte veiedagen i går, men i dag viste vekta 0,4 ned siden sist. Altså ned 2,9 siden 1.januar, det er jo egentlig veldig bra, men som flere av dere har jeg dårlig erfaring med videre vektnedgang etter de første vannkiloene. Jeg VET det er dumt, jeg VET at jeg ikke skal la litt oppgang knekke meg, men så skjer det lell. Det sier meg at jeg (fortsatt) har for stort fokus på vekt og mindre på å mestre hverdagen gjennom de små målene jeg har satt. Blah....
Mensen i forrige uke + vektoppgang = dårlig kombo og dårlige dager. Att på til spiste jeg et lite kakestykke - veldig dumt den uka i grunnen, som ga meg et søtsug av dimensjoner. Det var lærerrikt men slitsomt mens det stod på. Jeg har derfor laget sjokolade av 86 % sjokolade og cocosa; som gir 7 g fett, 1,3 g kh og 0,6 g proteiner pr stk som ligger i kjøleskapet. De er mektige så en spiser ikke mange , men greit å ha hvis det blir for ille.
Jeg VET jeg må redusere på pepsien (igjen ); det har tatt av litt igjen. Jeg vet jeg burde kutte den helt ut, og er på vei men velger å ta det sakte. Kanskje pinglete, men jeg føler jeg trenger noe liksom.
Jeg har heller ikke de store svingningene på blodsukker, og kan godt gå fra jobb til trening. Men da må maten være kjapt på bordet når jeg kommer hjem altså; blir kvalm og får magevondt/kramper hvis det går for lang tid uten mat. Og så merker jeg at jeg får litt migrenetendenser hvis det går for lang tid og jeg ikke spiser, og særlig hvis jeg er i aktivitet. Altså må jeg spise litt før trening selv om jeg egentlig ikke trenger det. Og apropos trening så er jeg i gang med tredemølleaktivitet; skal prøve å få gått to timer i uka. Gåing er balsam for sjelen min, og nå på vinterstid med is overalt er mølla et alternativ. Yoga derimot høres deilig fristende ut; og det hadde helt sikkert vært noe for meg og denne stive kroppen. Utfordringen min er at jeg er mye på jobbreise i perioder og "mister" timer. Men kanskje jeg kunne sett om det går kurs de periodene jeg ikke er så mye på reise?
Og så skal jeg være mer aktiv her inne; jeg trenger det og jeg trenger dere. Sånn er det med den saken. Klem til alle og enhver, og to til den som trenger enda en. Vi snakkes med!

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort! Og litt mer aktiv!
|